Deklaracja dostępności - Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.polkowice.policja.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2025-02-28

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2025-02-28

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Na stronie opublikowano dokumenty, które:
    • pochodzą z różnych źródeł;
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
    • zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
    • nie można zmienić ich struktury;
    • zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
  • Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
  • Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
  • Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Ze względu na ograniczenia techniczne aplikacje typu "wirtualny spacer" oraz system oceny treści nie są dostępne.

Oświadczenie sporządzono w dniu 2025-02-28 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Dyżurny Wydziału Teleinformatyki Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, adres poczty elektronicznej dyzurny.teleinformatyka.kwp@wr.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 87 136 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Główna siedziba KPP Polkowice, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ul. Legnickiej 15 w Polkowicach. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością, w tym osób poruszających się na wózku. W holu głównym znajduje się punkt kontroli ruchu osobowego oraz poczekalnia. Stanowisko kierowania znajduje się po prawej stronie od wejścia. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika (osoby wprowadzającej). Przejście z recepcji do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody. Toaleta dla interesantów znajduje się obok recepcji, która jest przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami. Do wszystkich budynków i pomieszczeń, w których KPP Polkowice prowadzi podstawową działalność i obsługę interesantów (KP Chocianów, PP Przemków, PP Grębocice, RDZ Polkowice) można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W okolicy budynków nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. W głównej siedzibie w Polkowicach istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online. Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca - aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Koordynatorem ds. dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Polkowicach jest podkom. Przemysław Rybikowski

Kontakt:

Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach
ul. Legnicka 15, 59-100, Polkowice
tel. 47 874 72 46
email: przemyslaw.rybikowski@polkowice.wr.policja.gov.pl

PLAN DZIAŁANIA
NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020-2025
realizowany w Komendzie Powiatowej Policji w Polkowicach

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Polkowicach poprzez:

  • Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków;
  • Zapewnienie informacji na temat rozkładu dostępnych dla interesanta pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy;
  • Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.);
  • Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
Osoby/komórki/jednostki odpowiedzialni za zadanie:
  1. Naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów KWP we Wrocławiu
  2. Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa Informacji KWP we Wrocławiu

DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KGP, poprzez zapewnienie realizacji dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości.

  • Zapewnienie realizacji dostępności cyfrowej w obszarze BIP osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia jej funkcjonalności, komaptybylności, postrzegalności i zrozumiałości;
  • Umieszczenie informacji w BIP nt. obsługi osób ze szczególnymi potrzebami z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje;
  • Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z właściwymi komórkami KPP w Polkowicach w formie określonej w tym wniosku (art. 31 ustawy o dostępności);
  • Umieszczenie w BIP planu działania oraz danych kontaktowych do Koordynatora ds. dostępności w KPP w Polkowicach;
  • Umieszczenie w BIP raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami niezwłocznie po zatwierdzeniu dokumentu przez Komendanta Powiatowego Policji w Polkowicach.
Osoby/komórki/jednostki odpowiedzialni za zadanie:
  1. Komendant Powiatowy Policji w Polkowicach
  2. Asystent Jednoosobowego Stanowiska ds. Prasowo-Informacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach

DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje.

  • Zapewnienie realizacji dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie technicznym, dostępności informacyjno – komunikacyjnej. Zakres zadań obejmuje instalację i poprawne działanie urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.
  • Redaktor serwisu internetowego Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach jest odpowiedzialny za publikowanie w serwisach treści zgodnie z wytycznymi, o których mowa w ust. 3.

Osoby/komórki/jednostki odpowiedzialni za zadanie:

  1. Naczelnik Wydziału Teleinformatyki KWP we Wrocławiu
  2. Komendant Powiatowy Policji w Polkowicach
  3. Rzecznik Prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu
  4. Asystent Jednoosobowego Stanowiska ds. Prasowo-Informacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach

 

Metryczka

Data publikacji : 28.09.2020
Data modyfikacji : 13.08.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach
Osoba udostępniająca informację:
Przemysław Rybikowski Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo-Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Przemysław Rybikowski
do góry